tisdag 2 juni 2015

Bananplättar

De flesta har nog testat sig på dessa typiska bananpannkakor eller bananplättar vid det här lagret. Vissa kanske till och med har tröttnat på bara snacket om denna mattrend, men jag vill faktiskt lägga till en liten förändring i receptet som jag testade på idag. Åh det är att mosa bananen med en gaffel istället för att vispa ihop allt med en elvisp. Så det jag gjorde var att blanda alla ingredienser med en gaffel vilket gör att det blir lite mer bananklumpar i smeten, jag tyckte det blev mer saftiga och krämiga på detta sätt. Dessutom är de väldigt proteinrika och ger en bra start på dagen :).

Du behöver:
1 stor barnen
2 ägg 
1 tsk fiberhusk
lite salt och svartpeppar och bara blanda med ihop med gaffel.
Efter detta är det bara steka upp, jag rekommenderar att göra plättar istället för pannkakor då det är lättare att vända utan att de går sönder. Jag serverade mina plättar med hallon, passionsfrukt och kvarg idag, himlans gott! Smaklig måltid!


//MatildaEvelinaLundgren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar