lördag 14 april 2012

sex, japp jag sa SEX!

Hello lovers!

Jag skulle vilja ta upp en sak: sex! Ja just det SEX!

Varför ska det vara så himla svårt att prata om, varenda människa på jorden har faktiskt sex. Jag har jätte svårt att prata om det, även om det är med min mamma, partner eller kompis. Det bara går inte...?! Jag önskar att jag hade varit bättre på det, särskillt när jag var yngre. Då hade jag kanske sluppit vissa "sexupplevelser" som jag gärna hade valt bort. 

Jag tror det är så med både unga killar och tjejer att man är för oöppen med sex. För som "liten" vet man inte hur det ska vara, hur det ska kännas eller varför man gör det. Så var det med mig i alla fall och det sitter fortfarande kvar och gnager i mig.

Förra gången jag och mamma försökte oss på att prata om det gick det inte alls så bra x). Vi skrattade, rånade och tyckte det bara var hel skumt att prata om. Jag tyckte det var asäckligt när hon började berätta om sina egna upplevelser och hon tyckte nog det samma om mina. Vi övade i alla fall och kanske kan det vara lättare att prata om det nästa gång!

Nu har jag utmanat mig själv att snacka lite om det på bloggen också, duktig tjej! Så jag utmanar/tippsar er att börja vara mer öppna om sex. Både för eran egna skull och för andras!

 // Matilda Evelina Lundgren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar