fredag 21 augusti 2015

Preggo Tilda

Hej på er! Som många av er redan vet så är jag GRAVID. Slängde ut mig detta på Instagram för ett par veckor sedan, och sedan dess har jag lagt upp lite bilder och korta kommentarer. Nu känner jag att jag behöver skriva av mig ytligare. I dag går jag in i graviditetsvecka 18. Så sjukt fort tiden har gått, är snart halvvägs och rutinultraljudet börjar närma sig. Dessutom vill jag knäcka ut mig en del saker som förklarar väldigt ytligt om hur mitt liv ser ut idag. Dels för att jag behöver få lite struktur och klara (klarare) tankar kring vad det är som sker i mitt liv.


- Jag bor med katten Agnes i en studentlägenhet (vilket betyder en flytt innan barnet kommer).

- Jag kommer studera på högskolan ett halvår till så det bara är ett år kvar på programmet när jag går på mammaledighet.

- Som det ser ut idag kommer jag inte flytta ihop med barnets pappa utan vi kommer fortsätta att bo i olika lägenheter.

- I april sprang jag milen och igår kväll sprang jag 2,5 km innan det kändes som om mina ben skulle explodera. Så blir till att skaffa stödstrumpor och ta lite hårdare tag nu när sommarschemat är avslutat på jobbet.

- Jag har en underbar familj och fantastiska vänner som ser framemot barnets ankomst, ibland känns det till och med som de är mer glada än vad jag är... men det är förmodligen bara min stress över hur saker och ting ska lösa sig.

- Den 24 får jag förhoppningsvis börja övningsköra så jag kan ta körkort så fort som möjligt...

...Det känns som om det är en hel del bitar som behöver komma på plats innan jag är redo att krysta ut en unge.

//MatildaEvelinaLundgren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar