fredag 14 februari 2014

På dansgolvet

Ett nej är ett nej! Blir så fruktansvärt irriterad och frustrerad på att främst tjejer inte blir respekterade på dansgolvet. Jag är en person som älskar att dansa och det gör de flesta av mina kompisar också. Om jag står och dansar med mina vänner och det kommer upp en person bakom mig och försöker tafsa och halvt torrjucka och jag visar tydligt att jag inte vill genom att säga Nej och ta bort händerna, men ändå ger sig inte personen. Hur svårt ska det att förstå ett nej? Jag känner mig så förnedrad och äcklig när sådant här händer. Idag är jag en ganska säker person i mig själv om jag jämför med när jag var yngre. Förr sökte jag extremt mycket uppmärksamhet och hade ett stort bekräftelsebehov och sa då inte alltid nej. Jag tror att många personer håller med mig i detta och har någon gång känt likadant, därför är det otroligt viktigt att vi öppnar ögonen och ser till att ta vara på varandra och framför allt DIG SJÄLV. 

Sophia och jag igår :)

//MatildaEvelinaLundgren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar