torsdag 28 november 2013

Tortilla med köttfärs

Igår lagade jag sådan gooood mat, så jag måste bara dela med mig av receptet till er! Jag själv går nästintill aldrig på recept så har inga mått tagna, men berättar vad som finns i så får man använda sig av det man tycker i gott.



Jag lagade till 4 sådana här rullar idag, men självklart går det att göra fler eller färre!
1. Ställ ugnen på 250 grader.
2. Fräs 1/2 gul lök och en vitlöksklyfta.
3. Stek tillsammans med köttfärs.
4. Häll på grädde, ketchup och tomatpuré.
5. Krydda med oregano, salt och peppar (jag hade även i lite taco-krydda och köttbuljong).
6. Blanda i skurna körsbärstomater och lite majs.
7. Rulla in färsen med tacobröd och lägg i en ugnsform.
8. Toppa med körsbärstomater, morötter och ost.
9. Låt stå i ugnen i ca. 10 min.
10. Servera!

//MatildaEvelinaLundgren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar