torsdag 31 juli 2014

Att finna inspiration

Ibland är det himlans svårt att finna inspiration till vad jag vill göra med mitt liv. Det är något av det som får mig på dåligt humör och tappa lusten till livet när jag känner att allt står stilla för mig. Det känns som om jag trampar och trampar på stället, jag vet att jag vill komma vidare för jag är inte riktigt nöjd med det stället jag står men samtidigt vet jag inte vart jag vill. Kanske låter väldigt konstigt för er men detta är något jag känt ända sedan jag blev tonåring.

Under ett år ungefär har jag hittat tillbaka till träningen. Inte så att jag regelbundet tränar 3 gånger i veckan men jag har hittat dit att jag tycker det är skönt att träna, de är kul att se förbättringar och har stor motivation och lust till att äta nyttigt och testa nya nyttiga recept. Det har till och med gått så långt att jag vågat anmäla mig till ett lopp i sommar (Color me rad, kanske ni hört talas om?)

 Som jag märker av från träningen och av den mat jag äter får jag sådan energi och lust till att testa nya saker, tålamod med att allt måste inte hända på samma gång och framför allt inspiration i min vardag. Visst mår man sämre vissa dagar att jag bara ligger i sängen och gråter men de dagar jag faktiskt mår underbart bra så är det inte ens lite jobbigt utan jag är verkligen lycklig att jag är jag, och jag är tacksam att jag är den personen jag är idag.


//MatildaEvelinaLundgren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar